ABC zaawansowanego raka piersi – przed nami jeszcze wiele wyzwań

Zaawansowany rak piersi był głównym tematem debaty, która odbyła się 4 października w Światowym Dniu Onkologii. Eksperci działający w obszarze raka piersi dyskutowali nt. sytuacji pacjentek zmagających się z zaawansowanym nowotworem piersi w Polsce. Mimo zmiany podejścia społeczeństwa do raka piersi oraz postrzegania pacjentów chorujących na zaawansowanego raka piersi, wciąż ten nowotwór budzi lęk i przynosi skojarzenie nieuchronnej śmierci. Niski poziom świadomości i brak wiedzy na temat choroby oraz leczenia to dla kobiet wciąż ogromne wyzwanie, któremu muszą stawić czoło nie tylko w aspekcie społecznym, ale również systemowym. Wiele niezaspokojonych potrzeb sprawia, że czują się „Niewidzialne”.

Kobiety z zaawansowanym rakiem piersi nie chcą pozostawać w cieniu. Chcą, aby ich potrzeby były widzialne, a głos słyszalny. Dlatego III już edycja kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa ma na celu zachęcenie do systematycznych badań i edukację na temat zaawansowanego raka piersi. Debata połączona była z premierą kalendarza „Power of Community 2019”, który jest stałym elementem kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa”. Dochód ze sprzedaży kalendarza zostanie przeznaczony na wsparcie kobiet z zaawansowanym rakiem piersi i ich najbliższych.

Ambasadorami tegorocznej edycji kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” są Daria Ładocha, Dorota Godzina, Rafał Bryndal oraz Michał Będźmirowski.

Kampania BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa powstała z inicjatywy Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej, jej partnerem jest Novartis Oncology.

Partnerami społecznymi kampanii BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa są: Polskie Amazonki Ruch Społeczny, Fundacja Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, Alivia – Fundacja Onkologiczna, Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”, Stowarzyszenie AMAZONKI Warszawa-Centrum, Fundacja Rak’n’Roll – Wygraj życie. Partnerzy Medialni kampanii: Multikino, RPL FM, Sieć dla Zdrowia. Kampanię wspierają: Przelewy24.pl.

III edycja kampanii objęta została Honorowym patronatem Małżonki Prezydenta RP Agaty Kornhauser – Dudy. Partnerem specjalnym kampanii jest Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec.

Za działania komunikacyjne kampanii odpowiada BrandLab.

5 października 2018