Zaawansowany rak piersi był głównym tematem debaty, która odbyła się 4 października w Światowym Dniu Onkologii. Eksperci działający w obszarze raka piersi dyskutowali nt. sytuacji pacjentek zmagających się z zaawansowanym nowotworem piersi w Polsce. Mimo zmiany podejścia społeczeństwa do raka piersi oraz postrzegania pacjentów chorujących na zaawansowanego raka piersi, wciąż ten nowotwór budzi lęk i przynosi skojarzenie nieuchronnej śmierci. Niski poziom świadomości i brak wiedzy na temat choroby oraz leczenia to dla kobiet wciąż ogromne wyzwanie, któremu muszą stawić czoło nie tylko w aspekcie społecznym, ale również systemowym. Wiele niezaspokojonych potrzeb sprawia, że czują się ?Niewidzialne?.
Kobiety z zaawansowanym rakiem piersi nie chcą pozostawać w cieniu. Chcą, aby ich potrzeby były widzialne, a głos słyszalny. Dlatego III już edycja kampanii ?BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa ma na celu zachęcenie do systematycznych badań i edukację na temat zaawansowanego raka piersi. Debata połączona była z premierą kalendarza ?Power of Community 2019?, który jest stałym elementem kampanii ?BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa?. Dochód ze sprzedaży kalendarza zostanie przeznaczony na wsparcie kobiet z zaawansowanym rakiem piersi i ich najbliższych.
Ambasadorami tegorocznej edycji kampanii ?BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa? są Daria Ładocha, Dorota Godzina, Rafał Bryndal oraz Michał Będźmirowski.
Kampania BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa powstała z inicjatywy Fundacji OnkoCafe ? Razem Lepiej, jej partnerem jest Novartis Oncology.
Partnerami społecznymi kampanii BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa są: Polskie Amazonki Ruch Społeczny, Fundacja Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, Alivia ? Fundacja Onkologiczna, Federacja Stowarzyszeń ?Amazonki?, Stowarzyszenie AMAZONKI Warszawa-Centrum, Fundacja Rak?n?Roll ? Wygraj życie. Partnerzy Medialni kampanii: Multikino, RPL FM, Sieć dla Zdrowia. Kampanię wspierają: Przelewy24.pl.
III edycja kampanii objęta została Honorowym patronatem Małżonki Prezydenta RP Agaty Kornhauser ? Dudy. Partnerem specjalnym kampanii jest Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec.
Za działania komunikacyjne kampanii odpowiada BrandLab.