Zwykło się myśleć, że rak piersi to ?kobieca sprawa?, problem kobiety i ogromne wyzwanie, gdy przyjdzie jej się zmagać z chorobą nowotworową. Tymczasem zarówno w profilaktyce raka piersi, jak i w chorobie nowotworowej rola mężczyzn jest nieoceniona. Fundacja OnkoCafe ? Razem Lepiej rozpoczęła właśnie drugą edycję kampanii ?BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa?, w ramach której uczy mężczyzn jak radzić sobie z chorobą nowotworową i być mądrym wsparciem, gdy rak piersi dotknie bliską im kobietę ? matkę, siostrę, żonę czy przyjaciółkę. Dostarcza także praktycznych narzędzi, takich jak trening BreastFit, który pokazuje, że wspólne badanie piersi może być skuteczną motywacją dla pań do regularnej profilaktyki raka piersi.
Kampania ?BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa? powstała z inicjatywy Fundacji OnkoCafe ? Razem Lepiej, jej partnerem jest Novartis Oncology. Celem kampanii jest zachęcenie do systematycznych badań i edukacja na temat profilaktyki oraz choroby, jaką jest rak piersi i zaawansowany rak piersi.
Partnerami społecznymi kampanii ?BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa? są: Polskie Amazonki Ruch Społeczny, Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, Fundacja Onkologiczna ALIVIA, Federacja Stowarzyszeń ?Amazonki?, Stowarzyszenie AMAZONKI Warszawa-Centrum, Fundacja Rak?n?Roll ? Wygraj Życie. Kampania ?BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa? jest elementem wspierającym przekaz kampanii ?Tu i Teraz? dedykowanej kobietom z zaawansowanym rakiem piersi.
Za kompleksowe działania komunikacyjne dotyczące projektu „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” odpowiada BrandLab.