Jakie są oznaki spowolnienia gospodarczego, jak przygotować firmę na trudniejszą sytuację na rynku oraz czy słabsza koniunktura może stać się szansą na rozwój biznesu? ? na te i inne odpowiadali uczestnicy debaty zorganizowanej przez dziennik Rzeczpospolita ?Wyzwania dla polskich prywatnych firm na nową dekadę XXI wieku”. O sytuacji w branży piekarniczej opowiedziała Karolina Zajezierska, dyrektor handlowa firmy Nowel.
? Pieczywo, a dokładniej pieczywo mrożone, które produkujemy, jest bardzo ciekawą kategorią. Generalnie w Polsce od pewnego czasu spada spożycie pieczywa w przeliczeniu na osobę, więc mogłoby się wydawać, że rynek będzie malał, bo klienci wybierają inne, alternatywne produkty, choćby płatki. Tymczasem od kilku lat obserwujemy ok. 15-proc. wzrost kategorii pieczywa do dopieku. Żadnych oznak spowolnienia nie widzimy i nie spodziewamy się w tej kwestii zmian w najbliższej przyszłości ? mówiła Karolina Zajezierska, dyrektor handlowa firmy Nowel.
Na pytanie, dlaczego firma tak intensywnie inwestuje w nowe technologie, Karolina Zajezierska odpowiedziała: ? Widzimy dużą szansę rozwoju firmy m.in. w eksporcie. Udział pieczywa mrożonego w rynku wzrasta również w innych krajach i to nie tylko w Europie, pomimo malejącego spożycia pieczywa. Kategoria pieczywa mrożonego rozwija się stabilnie od kilku lat. Stale wzbogacamy nasze portfolio produktów i budujemy pozycję w nowych, perspektywicznych kategoriach, np. przekąsek. Przykładem są hot dogi, tak chętnie kupowane przez Polaków nie tylko na stacjach benzynowych. I właśnie ten rynek ? ?to go”, convenience ? zdaniem wielu ekspertów ? będzie rósł najszybciej, zarówno w kontekście liczebności sieci sklepów, jak i wartości przychodów. Materiał po debacie można przeczytać tutaj.