Zarządzanie marką
Tworzymy i realizujemy strategie komunikacyjne
Kompetencje
Budujemy i umacniamy pozycje marek. Tworząc kompleksowe strategie komunikacji dla naszych Klientów, wspieramy realizację ich celów biznesowych. Konstruujemy i wdrażamy kampanie wizerunkowe i produktowe wykorzystujące zintegrowane narzędzia komunikacji, angażując konsumentów, media i liderów opinii.
14/ Case Studies
BLACK
BLACK
/
Legenda boksu. Gwiazda światowego formatu. Ambasador marki BLACK ? Mike Tyson ? podczas zaledwie 4-dniowej wizyty w Warszawie w maju 2013 roku realizował kampanię reklamową BLACK Energy Drink. Obecność sportowca wykorzystaliśmy do działań mediowych ukierunkowanych na budowanie wizerunku i świadomości marki napojów energetycznych BLACK. Wizyta została nagłośniona w mediach, a wszystkie zrealizowane aktywności ? od komunikacji teaserowej, poprzez organizację konferencji prasowej, aż po aranżację indywidualnych wywiadów i relacji ? były ściśle powiązane z marką. Wydarzenie odbiło się szerokim echem, zaś medialne doniesienia nie pozostawiały wątpliwości ? Mike Tyson jest ambasadorem marki BLACK Energy Drink i właśnie ten brand promował podczas swojej intensywnej wizyty w Polsce.
Efekty działań Public Relations przerosły najśmielsze oczekiwania wszystkich zaangażowanych stron. W sumie ukazało się 487 niepłatnych publikacji prasowych, internetowych, telewizyjnych i radiowych, poświęconych wizycie ambasadora marki BLACK Energy Drink o łącznym ekwiwalencie ponad 6,7 miliona złotych. Pobyt gwiazdy w Polsce i plany strategiczne dotyczące marki BLACK relacjonowały wszystkie grupy mediów ? od najbardziej poczytnych dzienników, portali biznesowych i tygodników opinii, poprzez media ogólnoinformacyjne i sportowe, programy lifestyle i telewizje śniadaniowe, aż po tabloidy, prasę kolorową oraz media branżowe i lokalne. W tym czasie marka BLACK i wizyta Mike?a Tysona zdominowały doniesienia medialne na temat napojów energetycznych, zdecydowanie dystansując wszystkich konkurentów.
Kampania zrealizowana przez BrandLab zdobyła wyróżnienie w konkursie Złote Spinacze 2013.
Wystawa edukacyjna ?Każdy rak jest inny. Poznaj go i pokonaj!?
Wystawa edukacyjna ?Każdy rak jest inny. Poznaj go i pokonaj!?
/
Jak powstaje nowotwór? Jak wyglądało leczenie raka piersi przed laty? Jak powstają i w jaki sposób ?blokują? rozwój raka nowoczesne leki? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań można było uzyskać odwiedzając ekspozycję edukacyjną ?Każdy rak jest inny. Poznaj go i pokonaj!?. Interaktywna wystawa zorganizowana w ramach obchodów Miesiąca Walki z Rakiem Piersi była dostępna nieodpłatnie w dniach 11-19 października 2014 roku przy Trakcie Królewskim w Warszawie.
Partnerami wystawy były organizacje pacjentów wspierające osoby chore na nowotwory m.in. Fundacja Onkologiczna Osób Młodych ALIVIA, Federacja Stowarzyszeń ?Amazonki?, Polskie Amazonki Ruch Społeczny, Fundacja Rak?n?Roll, Fundacja OnkoCafe, a także Polska Koalicja Pacjentów Onkologicznych. Mecenas nad wystawą objęła firma Roche Polska.
Kampania edukacyjna ?Dla niej. Możemy więcej?
Kampania edukacyjna ?Dla niej. Możemy więcej?
/
Rak jajnika to wg statystyk Światowej Organizacji Zdrowia trzeci najczęściej występujący nowotwór ginekologiczny na świecie i drugi w Polsce. Poza konsekwencjami dla zdrowia, rak jajnika wywołuje spadek samooceny, poczucie utraty kobiecości i strach o jutro. Dotychczas, w Polsce świadomość choroby była niska, a rak jajnika owiany był tabu. W ramach kampanii edukacyjnej ?Dla niej. Możemy więcej? powstała m.in. strona internetowa www.dlaniejmozemywiecej.pl, na której dostępne są poradniki dla chorych kobiet, ich partnerów i osób bliskich. Zrealizowaliśmy także spot video, dzięki któremu walczymy z tabu ciążącym na kobietach chorych na raka jajnika.
W ramach kampanii zainicjowaliśmy w Polsce obchody Miesiąca Świadomości Nowotworów Ginekologicznych (wrzesień), Światowego Dnia Świadomości Raka Jajnika (8 maja) oraz Miesiąca Świadomości Raka Jajnika (marzec). Przy tej okazji w marcu 2015 roku, dzięki wsparciu 13 miast w 10 województwach Polski, aż 17 obiektów zostało podświetlonych w kolorze turkusowym, który symbolizuje raka jajnika. Zainteresowaliśmy akcją dziennikarzy mediów regionalnych oraz ogólnopolskich, zwracając ich uwagę na ten ważny problem społeczny. Ukazało się łącznie ponad 300 publikacji dedykowanych obchodom Miesiąca Świadomości Raka Jajnika. Organizatorami kampanii są Stowarzyszenie na Rzecz Walki z Chorobami Nowotworowymi SANITAS, Stowarzyszenie Magnolia oraz Polskie Amazonki Ruch Społeczny. Realizację kampanii wsparła firma Roche Polska.
Polsko-Szwajcarskie Forum Dialogu
Polsko-Szwajcarskie Forum Dialogu
/
Od 2012 roku BrandLab wspiera Polsko-Szwajcarską Izbę Gospodarczą przy organizacji i komunikacji Polsko-Szwajcarskiego Forum Dialogu (Polish-Swiss Forum for Health Dialogue). Forum Dialogu to cykliczna inicjatywa, której celem jest dyskusja o kształcie i kierunku reform w polskim systemie ochrony zdrowia oraz wypracowanie modelu relacji między interesariuszami opartego na otwartym dialogu, czerpiącego z doświadczeń szwajcarskich.
Wydarzenie organizowane w ostatnich latach wspólnie przez Ambasadę Szwajcarii oraz Polsko-Szwajcarską Izbę Gospodarczą umożliwia wymianę poglądów oraz dyskusję osób zaangażowanych w system opieki zdrowotnej w Polsce nad rozwiązaniami dopasowanymi do potrzeb polskiego społeczeństwa. Spotkanie każdego roku cieszy się zainteresowaniem szerokiego grona uczestników systemu ochrony zdrowia i mediów. Ostatnią VIII edycją Polsko-Szwajcarskiego Forum Dialogu, które odbyło się 5 października 2018 r., Honorowym Patronatem objął Minister Zdrowia, prof. Łukasz Szumowski.
Bouygues Immobilier Polska
Bouygues Immobilier Polska
/
W trudnym okresie recesji na polskim rynku real estate, kiedy zarówno Klienci, jak dziennikarze nieufnie postrzegali firmy deweloperskie, BrandLab stanął przed wyzwaniem prowadzenia komunikacji projektów realizowanych w Polsce przez jednego z największych europejskich deweloperów. W wyniku zrealizowanych kompleksowych działań Public Relations, w tym doradztwa strategicznego oraz aktywnych kontaktów z kluczowymi dziennikarzami, w krótkim czasie Bouygues Immobilier Polska stał się jednym z najchętniej cytowanych deweloperów w polskich mediach.
W ciągu dwóch lat aktywności komunikacyjnych prowadzonych przez BrandLab w kluczowych mediach biznesowych i nieruchomościowych ukazało się 576 publikacji dotyczących działalności firmy. Opracowana przez BrandLab strategia działań PR wspierająca aktywności marketingowe firmy, umożliwiła utrwalenie świadomości marki Bouygues Immobilier na polskim rynku i zbudowanie pozycji specjalistów firmy, jako ekspertów rynku real estate.
Bouygues Immobilier Polska, który do końca 2014 r. oddał do użytku ponad 2000 mieszkań i domów w Polsce, jest częścią Grupy Bouygues mającej swoje siedziby w ponad 80 krajach i liczącej ponad 130 tys. wykwalifikowanych pracowników. Grupa ma w swoim portfolio m.in. takie realizacje, jak: tunel pod kanałem La Manche, stadion Stade de France czy siedziba Parlamentu Europejskiego w Strasburgu.
Dla nich grawitacja nie istnieje! ? zawody Latające Psy
Dla nich grawitacja nie istnieje! ? zawody Latające Psy
/
Latające Psy to seria zawodów z użyciem frisbee, łącząca elementy zabawy oraz sportowego współzawodnictwa. Plastikowy dysk, latający obiekt pożądania czworonogów, stał się inspiracją do opracowania konkurencji sportowych i rekreacyjnych, w których psi atleci mogą wykazać się szybkością, zwinnością i skocznością. Jest to sport, w którym docenia się pracę i klasę każdej pary z osobna. Co więcej ? mogą go uprawiać wszystkie psy, bez względu na rasę czy pochodzenie.
Sponsorami zawodów są producenci marki DOG CHOW? oraz ADVANTIX?. Za działania public relations odpowiada BrandLab.
MARS FIZ ? MARS REAL ESTATE
MARS FIZ ? MARS REAL ESTATE
/
BrandLab realizuje kompleksowe działania komunikacyjne nie tylko dla podmiotów komercyjnych, ale również dla spółek Skarbu Państwa. Doskonałym przykładem jest MARS Fundusz Inwestycyjny Zamknięty, zarządzający portfelem większościowych udziałów akcji w 14 spółkach niepublicznych m.in. z sektora remontu statków oraz branży nieruchomości. Jednym z wyzwań, z którym się zmierzyliśmy było wprowadzenie do świadomości grup docelowych spółek przez dziesięciolecia kojarzonych z działalnością w odmiennych branżach. Doskonałym przykładem jest Grupa Waryński, znana na przestrzeni lat głównie z produkcji maszyn budowlanych, a obecnie realizująca trzy nowoczesne projekty deweloperskie na warszawskiej Woli. Kolejny znakomity przykład stanowi Centrum Bankowo-Finansowe ?Nowy Świat? S.A. zarządzające jednym z najbardziej charakterystycznych budynków stolicy ? dawnym Domem Partii oraz realizujące nowoczesny projekt biurowy Nowy Świat 2.0.
Poprzez launch marki MARS REAL ESTATE, zarządzającej portfelem spółek na rynku oraz szereg konsekwentnie realizowanych aktywności komunikacyjnych budujemy w świadomości dziennikarzy trwałe powiązania pomiędzy spółkami MARS FIZ a branżą nieruchomości. Obecnie kluczowi menedżerowie spółek tworzących grupę MARS REAL ESTATE są częstymi komentatorami sytuacji na rynku nieruchomości, a projekty realizowane przez spółki ? wyróżniane przez media spośród konkurencyjnych realizacji branży deweloperskiej.
Mindshare Polska
Mindshare Polska
/
Dom mediowy Mindshare Polska dołączył do grona Klientów BrandLab w 2010 roku. Stanęliśmy wówczas przed wyzwaniem wdrożenia takiego zestawu narzędzi komunikacji, który pozwoli firmie skutecznie komunikować się nie tylko z dziennikarzami mediów branżowych, ale także ? korzystając z zasobów agencji i wiedzy jej ekspertów ? budować markę domu mediowego Mindshare i świadomość kompetencji agencji poprzez ogólnopolskie media ogólnoinformacyjne. Naszym nadrzędnym celem od początku współpracy z Mindshare jest wsparcie biznesu Klienta i efektywna komunikacja kluczowych kompetencji domu mediowego, jego oferty i istotnych wydarzeń z życia agencji. Naszym ogromnym powodem do dumy jest fakt, że towarzyszymy Mindshare w umacnianiu pozycji wiodącego domu mediowego na polskim rynku mediowym już od ponad 5 lat.
W tym czasie dom mediowy Mindshare Polska został dwukrotnie uhonorowany przez magazyn ?Media i Marketing Polska? wyróżnieniem w plebiscycie Domy Mediowe Roku (w latach 2013 i 2014), a także nagrodą EMEA Office of the Year 2014 dla najskuteczniejszego domu mediowego w regionie EMEA w ramach sieci WPP. W wyniku pracy BrandLab każdego roku na temat domu mediowego Mindshare ukazuje się około 700 publikacji na łamach wiodących tytułów i serwisów branżowych oraz mediów ogólnoinformacyjnych podejmujących tematykę mediów i reklamy.
Purple Day
Purple Day
/
Na przestrzeni ostatnich lat rynek mediowy wypracował niemalże stały rytm wydarzeń branżowych, w tym eventów i konferencji organizowanych przez domy mediowe czy organizacje branżowe, a także gali i plebiscytów inicjowanych przez media. W 2010 roku wspólnie z Klientem podjęliśmy wyzwanie stworzenia cyklicznego wydarzenia branżowego skierowanego do szerokiego grona praktyków marketingu ? marketerów, podmiotów działających na rynku mediów i reklamy, a także dziennikarzy branżowych. Purple Day tworzący forum dyskusji branży mediowej, wymiany poglądów i opinii, a także doświadczeń praktyków marketingu na stałe wpisał się do kalendarzy liderów branży mediowej. Wyróżnikiem wydarzenia stała się ekskluzywna forma udziału w konferencji oraz staranny dobór Keynote speakerów i prelegentów. Dotychczasowe 4 edycje Purple Day zgromadziły ponad 1000 uczestników, stworzyły przestrzeń dla 40 prelekcji i warsztatów dyskusyjnych, w których wzięło udział ponad 100 panelistów. Cyklicznie realizowany projekt na stałe wpisał się do kalendarzy mediów i praktyków marketingu zyskując uznanie i przychylność bardzo wymagającego grona uczestników.
ADP Polska
ADP Polska
/
ADP Polska jest częścią znanej, światowej grupy, która obsługuje klientów w 110 krajach w zakresie outsourcingu kadrowo-płacowego. Pomimo przynależności polskiego oddziału do światowego giganta, rozpoznawalność marki w Polsce kilka lat temu była znikoma. BrandLab podjął wyzwanie przygotowania i wdrożenia strategii komunikacji, której celem było zbudowanie pożądanego postrzegania spółki i jej specjalizacji wśród partnerów biznesowych, klientów, pracowników oraz liderów opinii.
Jednym z podstawowych narzędzi, które zostało opracowane i wdrożone był kwartalny raport dotyczący zatrudnienia wśród najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw w Polsce. Wyniki raportu ?Zatrudnienie w Nowoczesnej Gospodarce? w zestawieniu z danymi Głównego Urzędu Statystycznego dostarczają unikalnych treści wykorzystywanych m.in. do budowania relacji z mediami. Po kilku latach regularnej współpracy raport uznawany jest za obiektywną, rynkową prognozę dotyczącą kondycji krajowej gospodarki. Dzięki stałej komunikacji i konsekwentnie realizowanym aktywnościom budujemy w świadomości mediów stałe powiązania marki ADP Polska z rynkiem pracy i szeroko rozumianą branżą zasobów ludzkich. Lokalne działania wzbogacają globalne kampanie prowadzone przez ADP. Każda z centralnych kampanii dot. wątków pracowniczych, m.in. zaangażowania pracowników, ewolucji rynku pracy, zarządzania talentami analizowana jest pod kątem lokalnego kontekstu i wdrażana do bieżących kampanii komunikacyjnych.
W 2016 roku firma ADP Polska odnotowała najlepsze wyniki mediowe wśród wszystkich krajów EMEA.
Kampania edukacyjna "Odpowiedź masz we krwi"
Kampania edukacyjna "Odpowiedź masz we krwi"
/
Jak często złe samopoczucie zdarza nam się tłumaczyć zmęczeniem, przeziębieniem czy starzeniem się? Tempo życia i ilość obowiązków niejednokrotnie sprawiają, że ignorujemy pierwsze objawy choroby, przypisując je chwilowemu spadkowi formy czy wiekowi. Niespecyficzne objawy chorób krwi ? zmęczenie, utrata masy ciała, nocne poty, gorączka ? bywają mylące.
Dlatego organizatorzy kampanii edukacyjnej ?Odpowiedź masz we krwi? za cel stawiają upowszechnienie wiedzy nt. objawów chorób krwi i przypominają: nieprawidłowości w funkcjach krwi pozwala wykryć podstawowe badanie, jakim jest morfologia krwi obwodowej. Wokół tego celu zgromadziło się szerokie grono Partnerów kampanii: Polskie Towarzystwo Hematologów i Transfuzjologów, Polskie Towarzystwo Onkologii i Hematologii Dziecięcej oraz Instytut Hematologii i Transfuzjologii oraz Polska Koalicja Pacjentów Onkologicznych. Patronat honorowy nad kampanią objęli konsultant krajowy w dziedzinie hematologii, prof. dr hab. n. med. Ewa Lech ? Marańda oraz konsultant krajowy w dziedzinie medycyny pracy, lek. Paweł Wdówik. Partnerem medialnym kampanii zostali: portal hematoonkologia.pl oraz pismo Głos Pacjenta Onkologicznego. Inicjatorem kampanii jest Novartis Oncology.
Ogólnopolską kampanię edukacyjną ?Odpowiedź masz we krwi? zainaugurowaliśmy 9 maja br. podczas konferencji prasowej z udziałem ekspertów w dziedzinie hematologii, partnerów kampanii oraz ponad 20 dziennikarzy mediów ogólnoinformacyjnych. Od startu kampanii, w zaledwie 5 miesięcy, na łamach mediów ukazało się ponad 337 publikacji, podejmujących tematykę chorób krwi.
Costa Coffee
Costa Coffee
/
Costa Coffee Polska, lider rynku kawiarnianego w Polsce, dołączyła do grona Klientów BrandLab w 2015 roku. Pierwszym naszym zadaniem było wsparcie procesu rebrandingu wszystkich kawiarni należących do spółki (m.in. Coffeeheaven) i zakorzenienie nazwy Costa Coffee w świadomości mediów i gości kawiarni. Przez pierwszy rok nasze działania wzmacniały ekspercki wizerunek marki głównie w mediach ogólnoinformacyjnych oraz branżowych, kierując przekaz do biznesowego odbiorcy. Kolejny elementem komunikacji była bliska współpraca z kluczowymi wydawnictwami prasowymi oraz blogerami i influencerami. W ramach działań prezentowaliśmy nowości w ofercie Costa Coffee organizując wydarzenia dedykowane dla mediów i blogerów, a także aranżując materiały kontekstowe w tytułach lifestylowych. W trakcie współpracy wzmocniliśmy rozpoznawalność marki zarówno wśród odbiorców biznesowych, jak i miłośników kawy, których dziś można nazwać zwolennikami marki Costa Coffee.
Porsche Inter Auto Polska
Porsche Inter Auto Polska
/
Niemal 100 dziennikarzy i fotoreporterów, 3 ekskluzywne wywiady i efekt w postaci 241 publikacji o łącznym ekwiwalencie reklamowym blisko 700 tysięcy złotych. Kilkaset godzin przygotowań i jeden, kulminacyjny wieczór ? otwarcia pierwszego w Polsce salonu marki Lamborghini.
W lipcu 2014 roku na zlecenie Porsche Inter Auto Polska, właściciela salonu Lamborghini Warszawa, zrealizowaliśmy kampanię Public Relations dedykowaną oficjalnemu debiutowi marki Lamborghini na polskim rynku. Do zadań BrandLab obok zaproszenia dziennikarzy i obsługi wydarzenia, należała także aranżacja ekskluzywnych wywiadów ze Stephanem Winkelmannem, Prezesem Automobili Lamborghini, udzielonych dziennikarzom magazynów ?Forbes? i ?Top Gear? oraz dziennika ?Rzeczpospolita?.
Tydzień Noblowski Centrum Współpracy i Dialogu Uniwersytetu Warszawskiego
Tydzień Noblowski Centrum Współpracy i Dialogu Uniwersytetu Warszawskiego
/
Wśród projektów i inicjatyw, które mamy przyjemność wspierać, szczególnie bliskie są nam te, niosące realną wartość ludziom i całemu społeczeństwu. Centrum Współpracy i Dialogu Uniwersytetu Warszawskiego powstało we wrześniu 2019 roku po to, by stworzyć pomost pomiędzy nauką i otoczeniem zewnętrznym, wzmacniać głos Akademii i naukowców w debacie publicznej, a jednocześnie w przystępny sposób ?tłumaczyć? naukę i jej zdobycze. Otwarcie Centrum zbiegło się w czasie z jednym z najbardziej wyczekiwanych momentów dla świata nauki ? ogłoszeniem laureatów Nagrody Nobla za 2019 rok. Wspólnie z CWiD UW stworzyliśmy pierwsze w Polsce centrum informacyjne Tygodnia Noblowskiego, zlokalizowane w siedzibie Centrum w Ogrodzie Botanicznym UW. Efekty?
- 6 intensywnych dni, 6 transmisji ze Sztokholmu, 6 briefingów prasowych
- 17 ekspertów z 5 wydziałów UW oraz WUM komentujących odkrycia w poszczególnych dziedzinach nauki
- 45 dziennikarzy, reprezentujących 32 redakcje mediów ogólnoinformacyjnych i branżowych
- 26 relacji live w stacjach telewizyjnych radiowych z ogłoszeń laureatów
- 70 materiałów telewizyjnych z komentarzami ekspertów, 150 materiałów radiowych, łącznie 1100 publikacji sięgających do komentarzy ekspertów UW i WUM
- Jeden centralny punkt informacyjny Tygodnia Noblowskiego stworzony przez Centrum Współpracy i Dialogu Uniwersytetu Warszawskiego
Niezwykłym momentem relacjonowania werdyktów ogłaszanych w Sztokholmie było przyznanie Nagrody Nobla w dziedzinie literatury Oldze Tokarczuk, absolwentce Uniwersytetu Warszawskiego. Jesteśmy dumni z fantastycznych wyników naszej pracy, docenionej przez naszych partnerów i przedstawicieli najważniejszych w Polsce redakcji, ale przede wszystkim z faktu uczestnictwa w tak ważnym wydarzeniu dla Uniwersytetu Warszawskiego.